Monday, January 2, 2012

keLauT seMuaNye wEh~

Okeh... da tahun baru.. eyh?tak sedar.. tu pun nasib baik malam semalam bunyik bunga api berdentam dentum.. asal kalau new year je, pasang bunga api eyh? Tak paham..... 2011 banyak kenangan aku, tapi entri ni bukan nak cakap pasal 2011, tapi nak cakap pasal 2012...

So, here we go.. 2012.. 

Orang kata, kalau tahun baru, kena buat azam baru.. tapi bagi aku, da tiap2 tahun semua azam2 tahun baru aku kelaut... memang tahun ni, hajat atinya tanak dah buat azam.. gile ! azam buat ari2 pun tak tertunai... ni kan plak nak buat azam banyak2 untuk tahun baru.. aku rasa bukan takat kelaut... kelangit bagai agaknya.. kehkehkeh. *gaya aku.. korang hade???..korang tadekkk~*

Dan ada org sebut, takkan berubah seseorg itu kecuali kalau dia sendirik yg nak berubah.. kan? Dan aku? Yup.. sangat rasa nak berubah... tapi kekuatan tu tadek... tak istiqamah...macam hangat2 tahi ayam orang kata... tetibe cam te’pk.. sape eyh buat peribahasa ni.. gile albert Einstein dowh tunggu depan taik ayam.. saintis habes~ owh sorry2... sambung2...macam jiwa kosong.. betul.. jiwa cam kosong... sebab tu setan banyak duk main jongkang jongkit la, main gelongsor la, main buai pun ye dalam jiwa raga hati  jantung limpa bagai... hurm...ini sangat serius *gaya wonderpet*

Aku pun da tak tau ape nak jadik... nak kata bodoh.. dan2 tgh sambung master kan?.. *ini bukan riak..ini nama dia qada’ n qadar Allah.. paham? Jgn salah sangka ingat  aku pandai.. aku sepak nak?* da dapat degree bagai.. tu bukan bodoh namanya.. tu da tahap bangang da kot..agaknya la.. *sigh* 2 3 menjak ni.. tak tau nape.. penyakit malas tu dtg memang tanak kalah.. lepas tu, siap tadek amik cuti tahunan, cuti krismas, cuti new year pun pandang tak pandang je...penyakit rajin plak, astaga... tak payah nak cakap la... memang kelaut semua... sumpah.. kelaut semua.. da tau tuan punya diri ni fobia ngan laut, tak reti berenang lagi, blom campur  bab takut kat ikan jaws, ikan paus ngan obor2 lagi tu... teruk2 teruk *gaya upin ipin plak*

Tak tau bila nak berubah.. kalau pk2.. anak dara pe kalau ari2 pas subuh tido bgn kul 11..masak pun malas, baca buku sepatah haram jadahlah, ni kan plak nak tulis thesis berhelai2 kertas... eyh rhythm la... ahahhahaa.. gile! Ok, berbalik pade isu nak berubah... nak sangat harap tahun ni berubah drastic gile.. nak sangat2.. nakkkkkkkkkkkkkkkkkk sangatttttttttttttttttt *da tadek gaya da ha*

Alang2 nak masuk umor 26.. rasanya mende gini2 patut diambil berat.. bukannye makin muda umo tu, da makin dewasa org kata.. dan bila dewasa, perangai pun mesti seiring.. tang tadek anak, tadek suami, boleh la nak mendrem baca novel 4 hari tak kuar bilik carik makan...tapi takkan selamanya camni.. mengom2.... hidup macam tadek motif da ni.. keje belambak2, tapi semua mende tak jadik.. satu hape pun tadak... bak kata org, habuk pun tarak.. pade aku ni, bukan tahap habuk ni, da tahap bawah pade habuk pun tadak ni... astaqfirullahalazimmm.... ape nak jadik ntah..

So cemana ni? Nak berubah ni.. sumpah.. tanak da jadik camni.. tapi....

Ade petua pape tak? Jgn nak gatai bagi petua suh kawen beranak bagai... aku sepak kang...cara lain okeh? Pleaseeeeeeeeeeeeeee~ *gaya manja gile*

*jalan laju2 g basuh baju sambil mengeluh2 walaupun tau mengeluh tu tak baik...sigh lagi*

p/s: jap2... bukan kata tadek azam ke tadi.. abih nak berubah ni bukan azam ke? haish~ fenin..fenin~

No comments:

piGiEbeNg nAk bAyar uTaNg piTipiTipU