Thursday, April 28, 2011

bEnci eMo2 ceNggiNi

Sometimes, is it not about the way ur parents teach u how to become a person, how to behave gracefully, how u communicate with people either old one or younger one, but it about how u manage to transform urself become a good Muslim or Muslimah... 

Contohnya: Bila seseorg bapak tu kejenya mencuri... mungkin dgn hidayah yg Allah kurniakan, tak semestinya (InsyaAllah) anak dia tu akan jadik perompak... korang carik la sendirik maksud tu... tapi satu je kat sini aku nak cakap..

Aku sangat2 kecik ati bila tiap kali aku tegur dgn cr gurauan ataupun elok2.. alasan kau hanya: family U lain, family I lain.. mak U ajar U elok2 camtu.. mak I tak ajar semua tu...

Satu je aku nak tanya kau weh, pernah dgr ade sabda Nabi dia cakap TUNTUTLAH ILMU HINGGA KE NEGERI CHINA... ade mak kau suh kau g blajar kat china? ade2? ko pK la sendirik.. malas da aku nak kupas.. kalau tak paham jugak, memang aku tak tau nak kata ape da..sekian..

2 comments:

Anonymous said...

tu bukan sabda nabi..tu hanylah arabic proverb yg org dok kate hadith..cube try cek

thE^DuCheSs said...

to you : thanks you for correcting me.. owh, rasanya baru ingat balik ape ustaz ajar kat skolah.. thanks again.. n thank you also for visiting my blog..

p/s: sorry for late replying...baru teringat nak cek komen.. i thought tadek sape2 nak baca blog mengom2 saya ni.. LoL~thanks again.. May God bless u..

piGiEbeNg nAk bAyar uTaNg piTipiTipU