Monday, August 16, 2010

jUaDah bErbuka di KeLanTan 4~

aHah.. ade lagi? hahhahahhaha.. nasib la korang.. sebab aku tgh homesick.. jadiklah macam ni.. kehkehkeh

ok2.. sambung lagi tang kuih muih kelantan...ok.. kuih ni kak zue suka gile .. sampai skang duk oZZy pun, tanya2 kuih ni.. but not my feveret,.. dibuat dr kelapa, selalunya ade jual tempat kedai2 yang buat akok....biasenya in 2 flavour... pandan n original...namanya BEKO.. lain tau ngan BEKE.. hahahhaha.. agak confusing si tu... kalau BEKE tu lebih kurang sama ngan Kuih Cik Ana.. nanti2 aku upload...makanan nak berbukak lom beli lagi nih... hahahhahah



ok.. yang ni plak feberet Farhan.. Akok.. aku makan bila aku rasa nak je.. tapi skang, banyak akok yang dibakar ngan oven.. bukan lagi guna cara dulu2 yang bakar ngan sabut kelapa... akok skang pun lebih tepung dr telur.. so, sangat rasa tak sedap.. tapi still, farhan's feberet

p/s, farhan=adik aku


Netbat nama diberi.. kuih ni feberet Umi n Kak wa.. yang ditunjukkan gambar ni adalah netbat mentah.. kalau nak makan, kena sira dulu a.k.a taruk dalam air gula n taruk bunga cengkih... tersangat la kuih potong kaki u alls~

No comments:

piGiEbeNg nAk bAyar uTaNg piTipiTipU