Tuesday, February 16, 2010

peRasAaN iTu~~~ saNgAt sAkiT...

Bile siang2, kita asyik gelak je..malam hari tentu kita kan menangis..yes, that was always occurs to me…dari aku kecik, sampai la umo 24 tahun sekarang…macam2 pengalaman ditempuh…dari kecik, bukan calang2 dugaan yang ditempuh..meningkat remaja, datang lagi dugaan yang rase cam kalau tak cukup iman, boleh bunuh diri…meningkat remaja tua, datang lagi satu cobaan yang hampir2 hilangkan perasaan tu..dan bila dewasa..masalah tetap bertimpa2…sapa kata senyum itu bererti bahagia..dan sedih tu bermakna duka??? Sebab bagi aku, ia adalah sebaliknya, dan kadang2 ia bercampur gaul…macam kacau bilau, huru hara dan bermacam bagai…ikutkan hati, ya, aku tak sekuat dan setabah yang kakak2 , abg2, dan adik2 tgk..aku jadi sangat sensitive bila berdepan dengan family, aku jadi sangat keras bila bersama kawan2…aku hilang keyakinan diri dan aku juga mula suka mikiran perkara negative saje..katalah nak kata aku manja ke hape…mungkin waktu tu je aku terasa , then aku akan gelak..dan perasaan terasa tu cume disorok jauh ke dalam hujung hati…

Cume ingatan yang cenonet tu pade si Dia, buat aku cube tabah …cube bersabar..cube teguh…walaupun kadang2, bile kecundang…aku akan bertapa dalam toilet selama 2 jam untuk hilangkan berat bahu yang memikul…ataupun , teresak2 di dalam selimut malam2 hingga ke pagi sampai bgn pun kadang2 masih ade esakan tu…jgn paksa aku bercerita, sebab aku tak suka..tiade istilah untuk berkongsi masalah ini jika sesiapa pun takkan paham situasi tu..aku jadi takut nak percayakan orang, hatta adik beradik mahupun kawan2 baik sendirik..maaf..bukan sengaja, tapi sebagai dinding untuk kuatkan hati..sebab tu kadang2 aku akan termenung, senyap,dan bila orang pandang, cube buang perasaan duka tu, dan gantikan dengan senyuman ikhlas..supaya orang takkan Nampak yang terselindung tu..mungkin kalau Adam tu manusia, dia pun akan lari dari aku..mungkin juga kalau cincin di leher tu boleh bercakap, dia akan beri kata2 semangat..dan mungkin juga kalau rantai tu boleh menyanyi, dialah akan dodoikan, supaya aku jadi makin tabah…

Mungkin diari2 yang ditulis, hanya pengubat dikala jiwa terlalu berat dengan masalah, dan selalunya, apa yang aku rungutkan, keluhkan di status fb, adalah supaya aku lupa pade masalah yang lagi berat yang ade dalam otak ni…alhamdulillah, still dikurniakan kesihatan yang baik dari Allah….moga, sakit belakang, gastric, sakit kepala dan sakit hati ni berkurang dari hari ke hari..insyaAllah…


Buat kamu: kadang2, nak perli2an, nak gurau2an, nak berceloteh, nak mengata seseorang, selidik dulu ..jgn main cakap je, tak kira la tu style korang bercakap atau tak..sebab kata2 umpama belati tajam yang menusuk hati seseorang tanpa sedar…doaku semoga aku dan kau dijauhkan dari melakukan perbuatan ini..amin~~

No comments:

piGiEbeNg nAk bAyar uTaNg piTipiTipU