Sunday, February 7, 2010

mAkaN beRkOngSi2…

Da jadi tabiat, kalau aku ade makanan yang aku kira layak dikongsi ramai2, aku akan kongsi…dan sebagaimana yang di ajar oleh mak bapak aku, kalau makan sesuatu, ingat adik2 kat belakang..ya!! itu yang mak aku ajar!! Dan aku juga tgk cebana Umi tu, walaupun, dia tak rase lagi makanan tu, tapi sebab tgk anak2 dia makan ngan lahap makanan tu, dia akan cakap : Umi da makan da, da kenyang..takpe…korang makan la…ha!!! Tak ke ko blajar sesuatu kat situ???

Dan ye, aku ikut cara tu yang satu…bukan niat aku nak jadik baik ke hape, tapi kadang2, kalau aku beli sumthing, dan aku rase takkan nak makan depan korang sorang2 kan..gile jahat..so, aku akan beli banyak2 dan kiranya kongsi ngan korang..bukan niat nak jadik baik ke hape ..tapi da di ajar dari kechik camtu…dan walaupun kadang2, tak rase pun lagi makanan tu, aku akan cakap aku da makan, sebab aku tau, kalau aku amik jugak, mesti nanti kat korang tak cukup..so, takpela..kalau aku tak makan pun…ade paham???

So, jgn nak kata aku baik ke hape sebab aku kenal sape aku..aku tau aku bukan budak baik..jadi..jgn ko nak sebok2 nak announce kat orang kata aku baik? Paham???? Sebab aku tak suka orang puji aku…bukankah puji pujian itu hanya layak untuk Allah? ada pehem??? chow then...

No comments:

piGiEbeNg nAk bAyar uTaNg piTipiTipU