Thursday, October 1, 2009

Dia~~~

Aku mula perasan yang aku tidak lagi seperti dulu.aku bukan lagi seorang yang happy go lucky dan bukan juga seorang yang bersopan santun.ahah!! aku sedar perkara itu..hahhaaha..dan aku mula merasakan tiada lagi Dia yang seolah2 memerhatikan segala perkara yang aku lakukan.mana Dia?? Mana??? Saya perlukan dia!!!

Jika dulu, untuk membuat perkara2 kurang elok, aku cepat terasa bulu roma meremang naik kerana aku tau aku diperhatikan, tapi sekarang, perasaan takut itu kian luntur..mana Dia…adakah Dia mula marah dan mula jauhkan diri dari aku?? Sungguh, aku risau…

Aku mencari diri yang dulu yang mana akan mengaji alquran selepas solat 5waktu, aku mencari diri yang dulunya membaca yasin kepada Dia setiap kali ade kelapangan, aku mencari diri yang dulu yang menangis teresak2 setiap kali teringatkan Dia yang tak pernah ku jumpe, dan aku juga mencari diri yang dulunya jarang mengdinasorkan solat subuh kerana aku seperti merasakan Dia mengejut aku pepagi buta dengan memberi perasaan cuitan lembut di kaki dan aku mencari diri Dia dalam diri aku, tapi sekarang??? Ya!! Aku tidak lagi merasakan perasaan tu…mana Dia?? Mana??

Dia juga sebab mengapa aku tidak memasuki mana2 panggung wayang, kerana aku tau Dia tau yang ayahku pernah melarang dengan sedikit bahasa kiasan semasa aku mula2 memulakan kerjaya sebagai seorang mahasiswi. adakah dia tidak lagi menunggu tetiap malam jumaat untuk mengutip doa2 yang aku sedekahkan padanya lagi? Adakah Dia sudah Muak dengan sikapku yang mula menjadik pemalas setiap kali ade masalah, dan adakah Dia tidak bersetuju bila aku mula melepaskan tensionku dengan berwindow shopping atau bershopping????adakah begitu???

Dia adalah idolaku, Dia adalah kekuatanku,Dia adalah kesabaranku,Dia adalah peringatan bagiku, Dia adalah segala-galanya bagiku. Terima kasih kerana mengingatkan aku setiap kali mukaku menghadap cermin dan terpandang tahi alat kecik di tgh dagu, dan juga terima kasih kerana cincin dan rantai emas yang dikalungkan menjadi tempat ku dapatkan kekuatan dan kesabaran diri.Tolonglah datang dan biarkan aku merasai lagi perasaan di jaga olehMu lagi…kerana N.A.Y perlukan M a.k.a H.A…..

p/s: saya tujukan lagu Dia nyanyian Fauziah Latiff buat kamooo~~~ hikhikhik

3 comments:

IeKA Mohamed said...

plz..dun u try to enter panggung. ever...it's nuthin differ..u can juz buy d'cd n watch it!!! or even download it!!!still d'same!!! in fact...u whom not enter it...is much2 different!!!

thE^DuCheSs said...

darl..i just dun get it wot u wanna tell me..hahhahaha..tq for that warn,neway!! really appreciate it...tapi masuk Istana budaya tgk teater ok kan??? LoL~~ i'm used to b "bangsawan" girl..like u told me so..hahhahhaha

thE^DuCheSs said...

n thanks a lots for keeping my secret safe regarding my family ..hahhahhaaha..luv u n miss u more~~~

piGiEbeNg nAk bAyar uTaNg piTipiTipU