Saturday, April 18, 2009

hAri iNi ::1::

6.00pagi Selamat sampei di umah..solat dan mau tido..tapi umi suh siap2 ikutnya ke rumah kawannya..ada kendurik cukur jambul…mmmm..ikutlaaaaaa…

7.30 pagi Sesudah makan, berborak2 ngan kawan2 umi…tgk baby..wah!!!! cute sangat2..mmmm..layan…

8.00pagi Balik umah, preparekan Ba breakfast….duk borak2 ngan Ba n Kak na, umi duk siram pokok bunga…mmmm..seronok!!!

8.30pagi Erk…ngantuk kot…duk main tenet..tetibe tertido….mmmm…zzzzzzzz…

11.30pagi Haish!! Apa bising2 ni….Ba duk bebelkan amad…keje umah tak siap lagi, duk ralit main game, amad masuk bilik, nangis2(Biasela anak manje..hek elleh..ingat dia je tau manje2) …Bad a cabut whole plug n sorok!!! Hahhahahha..padan muka…mmmm…aku mamai2…

12.00tgh hari Aku bangun, tetibe Amad cakap, “kak nonie, amad pinjam laptop” aku melenting dan bebelkan bagi pihak ba…tak serik2 budak ni…dia nangis2 dan explain yang dia duk carik info..tapi aku dengar bunyik lagu pokemen..hek ellehhhhh..macam aku kenal dia semalam…..mmmm..aku ugut nak btaw ba…..hahaahha..

12.30tgh hari Haish!!! Nak kena masak ke ni..tetiba kak na kuar, dan mase yang sama ramai orang datang lawat Ba…aku masuk dapur, kemas meja n tetibe!!! “ na, Tepung buat kek ada lagi tak?” …..gian nak baking cake la plak..okay, make it deal ngan kak Na, dia masal lunch, aku buat dessert….mmmmm..aku gumbira!!...

1.30tgh hari Kukus kek coklat…mmm..buat muffin gak la…ade banyak lagi choc chip ari tu,….so, baking muffin plak…n kak na da siap masak..just tunggu umi balik dan ba bangun untuk lunch same2…..n aku plak sibuk buat toping untuk kek aku….mmmm..suka perasaan ni…

2.30petang Kek da siap!!! Muffin pun da siap dibakar!!! Oyeah!!! Misi Berjaya…semua orang da siap lunch..aku? alamak..tak makan lagi..aiseh…tetibe rase pelik..apa ye…. Ya allah!!!! Aku tak pakai tudung, abg Syah(abg ipar) ade duk makan kat meja makan tadi!!! Haiyak!!!! Excited baked cake punya pasal sampai lupe kepala tak bertutup!!! Adeh!!!mmmmm..aku berdosa..heee…

3.30petang Mari menonton bersama keluarga!! Oyeah, sambil2 duk suh abg syah installkan realplayer lagi skali,hehe….mmmm..aku puas hati!...

5.30petang Duk teman Ba rehat sambil picit2 kaki n borak2..tunggu umi balik dari mengaji..sambil duk perati kak na kalut duk bersiap coz nak kuar g amik amad umah kawan dia.

6.00petang Mmmm..cam nak ujan, umi suh g angkat baju kat ampaian…then duk kat luar umah ngan kakak tgk matahari yang sangat cantik, angin berderau2 menyapa muka..mmmm..tetibe aku jiwang!!!...hahhaha..

7.00malam Kak na buat balik makanan…yea!! Tak payah masak…umi ngan ba memang tak makan nasik malam2…so, kiteorg makan ape yang ade je..jgn bazir!!! Kek pun ade, muffin lagi….buah2, tak payah cakap la..mmmm..sebab tu aku suka duk umah!!!

7.30malam Solat maghrib jemaah, Ba jadik imam tapi solat ngan duduk atas kerusi, aku, kakak n umi jadik makmun…tetibe last lepas abih, pusing belakang, aik!!! Amad pun solat duduk??? Asal? Hahhahahha..budak tu memang la..rupenya2 kaki dia bengkak, tadi dia makan seafood, da tau allergic, makan gak..hahahhaa..mmmm..aku jeling n cakap padan muka!!

8.00malam Tgk Tv n tgk berita n main tenet, 2 perkara dalam satu masa..sambil2 tunggu makcik2 datang jap lagi..haish!! payah kalau da jadik anak sedara kesayangan ni..hahhahahha…mmmmm..aku riak jap!!...heee…

Owh..sudah la bebel untuk hari ni.aku penat!!Chow then!!!

2 comments:

aMaeBa said...

dh dok g tgk org cukur jambul...
bila saya nk g tgk akak nyer anak cukur jambul lak?

thE^DuCheSs said...

haish!!! ko ni kan..asal lak ko duk sibuk suh akak beranak..ko ingat senang ke? boipren pun takdek..ni kan plak nak jadik mak budak! hish!!!!

piGiEbeNg nAk bAyar uTaNg piTipiTipU