Tuesday, April 14, 2009

aHah...siT n pOse likE a pLanNer...

On Friday, April 10th2009, I went attending a Round Table Discussion on THE WAY FORWARD OF NEW GENERATION YOUNG TOWN PLANNERS at Corus Hotel Kuala Lumpur. This Programme is a table discussion between universities involved - UTM skudai, UiTM Shah Alam, UTM City Campus, PolyTech apa ntah and Senior Planners.

Menggantikan Izzah pade mulanya, membuatkan aku sedikit kecut perut bilamane aku cek namaku, aku bermoderatorkan Bro Zahir- Lecturerku time 1st year.Ha Ha Ha..lagi bedebar dugong bila aku masuk dan join group aku, group 5-aku lihat, dalam 12 orang ahli group,tiade sorang pun kaum hawa kecuali aku ..hoi!!! bapak rase nak cabut jantung tang tu gak…alahai izzah, asal la akak setuju nak ganti tempat ko ni…nyesal kot!!!! Hahhahahhaha….dan anak pakcik Paiman plak duk jeling2 n aku tgk dari matanya, memang dia cam nak gelakkan aku…hampeh ko min…cuak kot..wot I did ??? I just keep smiling and smiling n smiling for almost 10minutes yang buat aku rase cam mulut aku dah lenguh tahap-bila-la-nak-abis-menatang-alah-ni-woi!!!!

Thanks God, He really noe how to make his creature thanks his most, by sending Norasraf-female student of UTM City Campus to my group!!! Alhamdulillah…Syukran ya Allah..

Dan, aku tidak paham kenapa mesti secretary itu adalah pompuan sedangkan makhluk Allah yang lagi satu juga berkelayakan…dan nak dijadikan sebab, Bro Zahir pandang aku..ek elle…tau la kenal kan, tak yah la nak balas dendam kat sini kot…dan si Mukhlis tu suka hati plak g cadang name aku jadik secretary, yang lain plak aci angguk2 dan Bro terus letak laptop dia depan aku..haish!! satu hal pulak..da la aku tak suka post tu…bagi je la kat budak lain..dan alasan Bro adalah, melalui persetujuan semua pihak dan da ketua dari UITM , apa kata secretary plak dari uni lain…dan wakil uia adalah aku dan Qis semata2…dan disebabkan Qis adalah kaum Adam…dan aku opposite gender…so, erk!!! ..ok..Whateva!!!

Topic2 yang dibincangkan lebih kepada cara2 untuk memperkenalkan course planning ini di mata masyarakat, umumnya, dan disamping memperbaiki lagi hubungan erat antara planner2 senior dan bakal graduan2 universiti dalam kos yang sama..hehe..agak menarik tetapi sedikit bosan..

Dan apa yang aku peratikan, cara planner2 duduk sangat menarik, dan lupa nak snapkan gambar cara dudukan mereka bila berborak dan mendengar presentation membuatkan aku sedikit terkilan..hahhahaha..mungkin min paham kerana kami bercakap topic yang sama..hahhahah..for those who really wanna noe, just watch Bro Nazri pose when he sit staring to us at our presentation day…hahhahahhah..n u noe, that’s how planner should sit n pose!!! Cekedout!!

4 comments:

- M i N - said...

haha cara duduk yg kte perlu practice dr skrg..hahahah

thE^DuCheSs said...

akak da try..boleh tahan la..hahahhahaha..bapak berlagak kot!!!

- M i N - said...

kahkahkah..sy tanak try dlu...

thE^DuCheSs said...

hehe...

piGiEbeNg nAk bAyar uTaNg piTipiTipU