Tuesday, March 3, 2009

seLamAt hAri seLaSa...

Wahhh!!! Hari ini aku memang sangat takdek kerja!!! (banyak actually- tapi buat2 tak tau)so, time tuk blogging…dan, kali ni plak nak ceritakn pasal hari ni punya hari ni punya cerita yang betul2 terjadik untuk hari ni…bukan kelmarin, dan bukan jugak semalam…..

Pagi2 lagi da bgn , coz da cukup tido agaknya(start 6ptg semalam sampai 5.30 pagi tadi…hahahhaha..bukan tido ni, koma..kih3). Bangun2, lapa.makan roti skit, minum air, then tetibe teringat yang pagi ni kena buat a'ment traffic engineering- kira traffic volume kat simpang 3 nak ke kubor…so, da sudah makan2, bukak internet jap..then, baru teringat yang aku blom siapkan jadual untuk isi kiraan traffic tu.. dan lepas siapkan jadual tu, dalam 6.30 pagi, call naw2 n akey( gantikan tempat fiza yang g Melaka) then, aku callow untuk bersiap…pergh…mandi pagi2, air sangat sejuk, tapi tak kira sejuk ke, atau tersangat sejuk ke, aku cam biasela, maintan mandi dalam 40 minit…hahahhahaha…qada’ yang semalam skali kot… dan kul 7.30, bergerak ke kawasan kejadian-hehe- untuk membuat traffic counting…. Nasib baik a’ment tu untuk kiraan sejam je, kalau 2 jam, mau aku tido kat gerai goreng pisang tu, hahhahaha.. dan, duk kira2 keta, bas, lorry n etc..tup2!! buat ape dik??..makkkkkk!!! nasib baik aku tak jatuh dari gerai goreng pisang tu, masyaallah pakcik tadi, bukan nak bagi mukaddimah dulu nak tegur orang….patut la dalam islam diajar untuk memberi salam…salah satu kebaikannya adalah untuk mengelak orang islam dari terkena sakit lemah jantung mahupun mengelak dari ditimpa kecelakaan….( buatnya tadi aku jatuh gedebuk dari meja bangsal tu, hui…da la jatuh saham 20%, sakit lagi dapat, malu lagi…hui…)berbalik kepada pakcik yang peramah tadi ( orang mesia memang terkenal ngan ke’friendly’an diorang)..rupe2nya, bangsal tu dia punya..hahhahaha..so, aku cite la serba sedikit apa kejadah yang aku buat tu sambil mata melilau tgk keta n tgn busy duk tekan traffic gadjet dan mintak izin duduk bersila atas bangsal goreng pisang pakcik tu..dan nasib baik dia memahami kesulitan aku untuk terus bercerita dengan mmintak diri dan blah dari situ…tapi siyes, memang terkejut beruk, mase dia tanya tadi….da la telinga sumbat earphone…hahahahhah..nasib baik takdek sakit jantung ( nauzubillah)..lepas tu plak, ralit2 duk focus buat keje, tetiba…makkkkkk!!!! Alahai, nasib baik la ko menatang wahai kucing, ntah bila dia lompat naik atas bangsal tu pun aku tak perasan..da la aku ni tak suka kucing, air plak tak bawak nak mandikan dia( habit yang tak leh diubah bila jumpe kucing…hahhahaha)….so, kukira,hari ni adalah hari yang sangat mencabar…tu tak kira dihon oleh pakcik2 lori dan keta,jugak abg2 bawak motor (including zul kapan yang ntah dari mana bleh kesan aku atas bangsal tu..nampak aje dia...hahahha), da tu plak…duk kira ade satu jeep jpj yang duk pi mai pi mai kat jalan same duk tahan lori..hahahhah..bape kali mau kira da…..

dan tetibe aku rase jadik pompuan sangat lah best…sebabnya, cube peratikan ayat2 diatas, kalau da terkejut, mesti jerit…makkkkkk!!! Tak pun, alamakkk!!!!kan2? takdek plak orang nak sebut, alayahhhh!!! Hahhahaha, or, alapakkkkk!!! Kan2? Kiranya beruntung la sape yang jadik pompuan ni, menjadikkan semua orang akan ingat mak dia…hahhahaha..( entri yang takdek kena mengena)

mmm..dan sebabkan ari ni adalah ari selasa dan aku free the whole day, cam biasela, hari mengemas bilik sedunia bagi aku, so, baik aku start kemas bilik…till then, chow chin chowww!!!!!

No comments:

piGiEbeNg nAk bAyar uTaNg piTipiTipU