Monday, March 9, 2009

hAri iNi haRi iSniN.....kEnaPa??

Mmm..aku tak suka hari ni...aku tak suka bila aku sakit...aku tak suka bila aku kena makan ubat..dan aku paling tak suka kalau ubat itu adalah antibiotik yang aku kena habiskan dalam mase 5 hari...mmmm.....nak dijadikan cerita..memang habit aku jumpe dentist tiap kali aku balik ke kampung, aku pun tak tau kenapa, tapi doktor gigi adalah satu satunya doktor yang aku paling suka pegi jumpe...hahhah...kalau tak pegi check up, aku akan g scaling, kalau tak g scaling skalipn, aku just g jumpe2..saja nak buang duit umi agaknya...hahhaha..dan semalam, aku ke klinik gigi lagi..dan niatnya adalah untuk check je pun, tapi tetibe doc sharifah cakap aku kena cabut gigi ...aaaaaaaaaaa...tau kat mael aku cabut gigi ni, lagi la duk nyakat aku ni da tua..hahhahaha..bongok tul rasenya..tapi nak buat cemana...mungkin cara tu buat hidup dia bahagia..dengan sakat aku setiap masa n memanggil aku kak nonie tua..lantak ko la mael,hahhahaa..tak beri kesan pun sebenarnya, tapi aku jadi makin agresif membalas sakatan dia..hahahhaha..masing2 takdek keje kot.

Pagi ni penuh dengan keceriaan, bangun seawal jam 6.30 pagi untuk solat subuh, (dikejutkan umi sebenarnya dek kerana tido tak tutup lampu semalam...hahhaha, kena bebel tu tak yah cakap la kan..umi memang tak suka kami bazirkan letrik..)dan opkos la selepas subuh, aku tertido lagi....dan bgn, breakfast dan tgk tv. Hari ni, melantak nasik lemak yang dibeli di depan umah..dan dek kerana tekun, gigih dan lara menonton tv, aku sampai terlupa nak memasak nasik untuk lunch baba...hahhahaha..(tv, sangat dan memang memberi pengaruh buruk kepada kita!!..)dan selepas lunch, aku mula sibuk2 nak siapkan a'ment traffic yang cam haram!!!..adeh la....ponat den..ngan tak paham nak buat reportnya tu,tak yah cakap la kan...last2nya, buat aku duk melangguk depan tv, tgk sinetron Jelita...hahhaha..dan diikuti cite ntah pape- Jula, Juli, Julu, diikuti Wulan, diikuti Roda Impian, diikuti Mari Mengaji dan seterusnya Spa Q 2...dan opkos jugak selingan2 memjadik tea lady kerana sangatlah ramai orang datang melawat babaku...dan...... a'ment traffic engineeringku, tak jugak mencapai tahap yang memberangsangkan....

Arggghhhhh....kepalaku sangat sakit...apakah!!! aku membebel, dan umi menyambut bebelanku, katanya da tido malam lewat2, orang tido kite berjaga, orang jage, kita tido..cemana tanak sakit kepala...dan aku hanya tersipu2..amik ko!!! sape suh mengeluh tadi, kan da kena..alahai umiku sayang...hahhahahha, dan malamnya, tak perlu memasak dinner dek kerana kawan baba memberi satay yang teramat la banyak untuk dimakan oleh kami sekeluarga...yahoooo!!! ari ni tak payah masak dinner...mungkin kerana kondisi kak na yang tak berapa elok, dan umi yang penat, buat aku nak ke dapur pun tak bersemangat! hai.....banyak je alasan kan..dan kurasekan umahku ni ade orang bunian kot..pinggan mangkuk cam......haish!!! sape makan tak basuh pinggan ni....menciiiii tul!!!tgh hari da basuh, petang da bertimbun, petang da basuh, malam cam bukit...haish.....da tu plak tukang cucinya, mesti la aku kan, da balik jarang2, takkan nak suh umi....takkan nak suh kak na, dan skali skala bleh la suruh kakak...so, choice yang memang tak bape kira choice...aku jugakkkk....nasib baik jenis suka main air...so, ok la...kot!!! dan berbalik pade sakit aku, adakah sakit ini disebabkan alergik ngan antibiotik ni? haish!! asal la nak kena ade antibiotik kat dalam dunia ni...tak suka tul...kalau la antibiotik tu rase dia cam sirap!!! i mean, air sirap, takdeknya aku nak telan kejadah tu seksa cenggini..compom tak payah tunggu 5 hari, 5 minit pun bleh abihkan kot....hahhahaha..tapi, fantasi hanyalah fantasi, bukan bleh dijadikan realiti...(dalam konteks ubat antbiotikku ditukar jadik sirap la kan). kalaula kepala ni bleh dicabut sekejap, aku sangat ingin mencabutnya sekejap...sangat sakit dan pening kepalaku ini..ya allah..ku tahu ini adalah untuk menghapuskan dosa2 ku .....moga kau kurangkan sedikit kesakitan ni...amin...

Dan esok appoinmentku ngan Dr. Sharifah di sebelah petang, malamnya....aaaaaaaaaaaaaaaaaa..tanak pk, tanak pk.....kenapa mesti ade istilah pergi tiap kali kita balik??? sangat tak puas hati....tapi sape aku nak ubah2 keadaan...kalaulah ade doraemon....kalaulah kan....mmmm..mauku pinjam pintu sesuka hatinya, mauku pinjam jugak kipas pusing2nya..dan adalah lagi bagus, jika ku pinjam terus poket serbagunanya itu....ok, aku da melalut...mungkin sakit ni buat aku jadik kurang waras sedikit...kiranya baik aku mengundur diri dahulu...till then, adios!!!

No comments:

piGiEbeNg nAk bAyar uTaNg piTipiTipU