Saturday, February 28, 2009

..hAri seMaLam...

aku membuat entri ini ptg semalam sebenarnya..time tu aku sangat malas…tapi merajinkan diri jugak untuk berjaga sehingga jam 10 untuk menemani nawwar ke up town danau. Kalau ikutkan hati mau mengqada’kan tido 2 hari lepas yang tak bape nak cukup..nasib baik tgh hari tadi da ‘terbongkang’ atas karpet dalam office kat studio berlapikkan handbag sendirik..hahhahah..tak comfort langsung tapi still nyenyak dan bagai tido mati yang tak bermimpi2 dek kerana terlalu penat dan tak cukup tido..dan, tetibe buat aku suka sampai tahap dewa amik kos planning ni.hui!! mencabar minda tul la. Lagi sebulan lebih, aku akan fly ke obersi untuk bertugas sebagai nanny sepenuh mase untuk anak2 sedare kesayangan..dan aku mula pK yang bukan2..antara perkara2 yang terlintas adalah:

1) Panjang umo ke aku ni nak bleh ke sampai sana? Buatnya Tuhan nak tarik dulu, aku sangat takut..da la naik flight tu satu hal..takat kL-kota bharu, aku tahan la sebab sejam je, ni kalau da nak dekat 8 jam, mau kebas bontot dalam flight tu..n hopefully I still breathing when I got there..insyaAllah.

2) Perkara yang kedua, mestilah nak jumpe anak2 sedara aku yang aku sangat rindui..adik hanan dan kak huda..mungkin kak long lebih sayangkan adik hanan, tapi aku lagi suka carik pasal ngan kak huda…hehe..da lame tak gaduh ngan dia..dan part yang paling aku suka adalah bila aku merajuk n cakap nak g shopping, automatically kak huda mesti datang n salam nak berbaik..hahhahaha..sangat suka berjalan budak tu..dalam duk rindu2 kat budak 2 org tu, aku jugak rindu nak bergosip ngan kak ipar kesayangku-kak zue..juga nak borak2 ngan abgku-abg nih..

3) Yang ketiga,mestila aku nak bershopping..walaupun tak tau nak paw duit sape…tapi still rase aku nak jugak g shopping..huish..nak kena rompak bank ni..maunya kena bawak 1juta AUD…kadang2 terpikir, banyak giler nak kena bagi souvenier kat kawan2…tetibe teringat kat min, suka suh simpan duit dan belikan dia trench coat…hahahhaha..sangat marahkan aku kalau aku beli barang2 terlebih bajet skit…memacam…tu belum kira kawan2 baik aku yang kirim koala bear la, kanggaru la, salji la…hahhahaha..memacam tul..

4) Time aku pegi adalah musim sejuk…maybe peak winter..dan aku tak tau lagi condition kat sana nanti cemana..baju2 semua maybe beli kat sana, kat sini bawak je winter coat akak2 aku kat umah yang berlambak tu, bukan pakai pun kat mesia ni..takkan nak pakai time musim hujan kot..hahhahaha..kang orang cakap buang tebiat plak kang…dan sekali lagi teringat kat min yang mintak coat Eskimo jugak..hahahhahah…

Dan jika entri2 aku sebelum ni banyak entri2 emo, aku sangat2 tak bleh kate ape..hahahhaha..semua tu keluar secara langsung tanpa dapat ditapis walau secubit…dan sangat2 ingin meminta maaf jikalau ade yang terguris samada gurisan yang kecil mahupun gurisan yang besar..sememangnya aku berniat nak sakitkan hati korang, tapi itu adalah sewaktu aku dalam keadaan tidak waras sebenarnya.hehe mintak ampun !! tapi kadang2 bila dipk balik..aku tak heran pun kalau orang terase..hahahha..da bende betul..nasib la kan, sape suh buat aku marah dan sakit hati…padan muka orang!!

Dan rasenya aku dah karang cukup panjang, da malaieh aku nak cakap banyak..cek point..cek point, cekedout!!

No comments:

piGiEbeNg nAk bAyar uTaNg piTipiTipU