Sunday, February 22, 2009

for rich or poor, for health or sick, for better or worst,it is a myth or reality?

Tetiba hari ni aku berselera untuk membuat entri..(berselera?apakah??)…tadi aku melepak2kan diri di library untuk menyiapkan a’ment parenting yang bertajuk for rich or poor, for health or sick, for better or worst,it is a myth or reality?

Dan dengan tetibe juga aku terpKkan org sekeliling aku yang bakal berkahwin…mmm.adakah sebelum berkahwin semuanya elok dan apakah sesudah berumah tangga, akan jadi sebaliknya? Orang sekeliling aku, bakal berkahwin maybe dalam bulan 4 atau 5 ni, dan dalam perkiraan itu juga..aku telah membajetkan diri tidak dapat menghadirkan diri disebabkan masalah yang sangat tidak dapat dielakkan..dan cerita mengenai perkahwinan ini kukira sangat tak patut dan mendukacitakan diriku..masakan tiade budi bahasa bagi sesetengah pihak untuk bertolak ansur sesame manusia..juga tidak terpKkah kamu bahawa kalaulah orang tu tanak kat anak kamu, mungkin…diulangi, mungkin anak kamu akan menjadi andartu ataupun kalau nak disebutkan secara radikal, sakit jiwa atau gila meroyan..(betul ke?? Dah compiuh da..).Jadi, apakah kamu langsung tanak bertolak ansur, walhal orang itu sudah main berlembut bercakap dan menggunakan bahasa kiasan yang kukira kalau dia skolah ugama arab di zaman mudanya, tentu da dapat A++ untuk subjek balaghahnya mungkin…tapi manusia..mungkin ku nak nyatakan disini bahawa, sikit punya bengapla kamu wahai orang itu….aku rase nak cepuk tiga kali berturut2 di muka tu biar berpinau mata ko..dan words feberet aku skang ni ialah…AKU RASE NAK CEKIK SAMPAI MAMPOS!!!BUNUH pun best gak…hui geram benno aku…da tau belajar tu tak tinggi mana, jangan nak berlagk lebih…sepatutya didahulukan yang wajib la dulu..apakah penting marhaban tu,apakah penting juga khatam Quran tu dibuat time2 sepatutnya akad nikah yang wajib tu didahulukan? BODOH!BODOH!BODOH!...tu aje yang aku bleh katakan…sebab lagi banyak kata makin banyak words yang tak elok bakal kuar…aku kesian kat pihak lagi satu bila cubaannya untuk bertoleransi tidak mendapat sokongan dari pihak lagi satu..bukankah perkahwinan juga bermaksud pergabungan dua buah keluarga untuk mengeratkan lagi silaturrahim.apa kau bodoh dan bangang tak reti bahasa? Ko ingat bila anak ko kawin, ko nak anak orang lain je, bukan skali ngan family dia? Aku yang tak dek pengalaman dan umur baru setahun jagung ni pun da boleh pK keserasian yang perlu ade… inikah pulak engkau selaku parents kepada anak2 yang da ko buat tu, bleh tanak pK keserasian yang perlu dari segi toleransinya….memang aku sangat bengang..kalau disekolah dulu, aku suka gunakan words ni – skolah bertingkat-tingkat(dr tingkatan1-tingkatan5@6) , tapi bodoh berlapis-lapis…dan skang aku rase aku nak guna lagi words tu..sungguh aku kesian pada yang berkenaan, aku juga kesiankan orang yang bakal berkahwin tu, tapi mungkin, kamu juga salah..kenapa tidak diambil ikhtibar pade hal yang berlaku sebelum ni, apa kau pun buta dengan cinta engkau kepada si dia?huh?? betul2 meluat..Mana orang yang aku respect, mana orang yang aku sayang, mana orang yang aku rase sangat tegas dahulunya, mana orang yang menjaga agamanya dulu, dan mana orang yang aku tak terpK pun akan berubah begitu rupa..aku rindu orang tu yang dulu….sungguh….walaupun dulu aku tak la rapat mana…sungguh2 rindu…..

So, konklusi aku mengenai a’ment parenting aku tadi adalah:

Before the marriage:
He: Yes. At last. It was so hard to wait.
She: Do you want me to leave?
He: NO! Don't even think about it.
She: Do you love me
He: Of course!
She: Have you ever cheated on me?
He: NO! Why you even asking?
She: Will you kiss me?
He: Yes!
She: Will you hit me?
He: No way! I'm not such kind of person!
She: Can I trust you?
He: Yes.
She: Dear!!
Now after the marriage you can read it from below to up!!!!

No comments:

piGiEbeNg nAk bAyar uTaNg piTipiTipU