Sunday, February 22, 2009

eNtri eMo LaGi....

Aku sedikit rajin hari ni(perlukah dinyatakan?)atau lebih sesuai jika ditulis… aku sedikit bersemangat hari ni…untuk membuat 2 entri serentak kerana menunggu waktu untuk bersiap, bersolek, dan berpakaian untuk ke dinner URP…

Entri kali ni memfokuskan hal ape ke bengap bennor ko nak pinjam duit parents untuk bende yang tak berfaedah padahal ko tu da kerja dan mampu untuk memberi cucu kepada ibubapamu?ya, aku tak kisah jika ko meminjamnya adalah untuk hal2 yang member faedah kepada ko dan ko jamin bahawa ko bleh pulangkan duit itu kembali kepada orang tuamu…tapi ini..nak buat kerja gila sampai puluhan ribu hanya untuk digunakn bagi tujuan berfoya2…memang dasar cipan tak tau diuntung aku gelarkan…sedangkan aku yang memang sengkek dan masih belajar di tahun 2 ni bleh pK, betapa bodoh tahap gaban sungguh ko nak menghabiskan duit tu ke tempat yang tak sepatutnya….ko ni sebenarnya pK pakai kepala otak ke, pakai kepala lutut? Memang aku rase nak geletek sampai mati orang camni..takpun jentik idung dari bawah biar pengsan!!huh!!bodoh tahap dewa!! Bangang cam cipan, itik tul la….tak pasal2 aku jadi emo..baiklah kalau ko nak kata aku ni tak bersopan…so, what? Memang aku sopan setan, da tu? Ade masalah ngan aku , kalau aku memang sopan setan?apekehelnya….memang buat aku bengang…kadang2 aku nak ade majik..nak suh buat orang yang suka pK bodoh, jadi lebih bagus skit fikirannya..supaya, dia pK jangka masa panjang dan jangka mase pendek sesuatu hal dan kjadian yang berlaku..tapi..adakah Doraemon yang boleh menolong? Adakah Sabrina the teenager witch yang bleh dimintak tolong? Adakah?adakah?rasenya yillek…bak kate orang india….

Dan hal kedua adalah berkisar mengenai, mak ko tak ajar ke kat umah nak mengemas cemana?atau ko yang memang rase ko kaya langsung ko dengan selamba badaknya act as u r princess here and u have maid here?pegi mampos la ko!! Aku tak kira walaupun orang nak kata aku suka guna bahasa kasar tapi prinsip aku, orang repect aku, aku respek orang, orang cakap baik2 ngan aku, aku cakap baik2 ngan oran…dan semestinya orang yang cakap kurang ajar ngan aku, aku akan balas bende same….memang aku tidak mempraktikkan , buat jahat patut dibalas baik supaya orang tu insaf…sorry naik lori la..memang aku bukan macam tu…hal ini aku da pendam sudah lame..tap style aku, aku takkan tegur orang tu selagi aku rase dan pK dia da besar dan boleh berpK dengan jayanya…maksud aku.perlu ke diberitahu yang, lantai yang kotor, patut disapu, buat kerja sama2 susah, sama2 senang, makan2, pinggan sama2 cuci, sampah full patut gilir2 buang sampah..juga bila masuk bab2 yang orang sendirik memang da paham..mungkin kerana dirumah, aku diajar untuk buat je semua kerja walaupun boleh di’share n dibuat sama2..umi aku suka mengajar kami membuat kerja, contohnya basuh baju skolah or kasut2 skolah,walaupun kita tau tu adik2 kita punya dan dia pun pandai basuh2, tapi tak salah sekali sekala jangan terlalu berkira..ya, jangan terlalu berkira..tapi apakah halnya bila lame2 kita bagai dipijak kepala? Sungguh aku nyatakan..aku bukan seorang yang rajin..aku pmalas…jika tak percaya tanyalah umiku, sebabnya jika dia suruh aku buat kerja umah dan pada mase itu aku memang dalam keadaan malas, aku takkan buat walaupun dia membebel tahap taik telinga cair keluar meleleh pun, aku still buat muka 2 kupang, muka toyo yang langsung takdek rase bersalah..so, jangan bajet nak kate aku ni rajin tahap dewa kat umah dan dimana2…. Mungkin gelaran Cinderella sangat tak sesuai kerana Cinderella tu cantik, ringan tulang dan baik hati sedangkan aku…cam harammmm!!!!

Dan serase aku, bagi sape2 yang baca entri ni, aku sangat2 tak bermaksud untuk memerli sapa2..tak terniat di hati aku untuk mencubit, menyepak, menampar dan mengetuk hati korang….bak kate orang2 tua, sape makan lada, dia yang rase pedas…sesungguhnya aku sangat general dalam menyatakn pendapat aku…korang tak suka..korang pegi mampos!!

P/S: ku pohon kemaafan jikalau kata2 terlalu ganas…yang baik itu datang dari Allah..dan yang buruk itu adalah dari aku..wallahualam

No comments:

piGiEbeNg nAk bAyar uTaNg piTipiTipU